Udsagn fra mine kunder:

Udsagn fra en kunde, der købte intern kommunikation i form af en avis til medarbejderne:
 

"Hvis jeg skal ramme Iben ind, bliver det med følgende overskrifter:
Velforberedt, analytisk, spørgende, nysgerrig, skarp, punktlig, vellidt, anerkendende, samarbejdende, rammende, velformuleret, humørfuld, skæg og meget meget professionel i sin tilgang til sit arbejde.

Jeg kan med andre ord kun anbefale Iben. I hende finder I en helt igennem kompetent journalist, der brænder for sit fag og kan levere varen!"

Mina Harding Iranzad, Udviklingschef, Servicecentret - Århus Universitetshospital

Sagt om min undervisning, foredrag og oplæg

Udsagn fra en deltager på et internt personalekursus på en arbejdsplads i Vejle Kommune: "Kroppen i et interkulturelt perspektiv":
 
"Iben har en bredt kulturforståelse samt en viden om de praktiske temaer, som mange danskere ikke har overblik over. Iben giver et billede af for eksempel palæstinensere, som kan åbne op for samtalen.
 
Jeg vil opfordre folk til at mødes med hende og få viden om den interkulturelle dialog."
 
Raeka Maoued, Familiekonsulent i Vejle Kommune
Sagt om min undervisning (engelsk)  "The communicative space when different cultures meet" på the Health Summer University Course VIA University for sundhedsfagligt studerende.
 
” Efter Ibens oplæg om kulturmøder og kulturel intelligens er jeg blevet meget mere obs på, at jeg i min dagligdag konstant befinder mig midt i kulturmøder”
 
Alice Gjellerod
Master i LæreProcesser,
Diplomuddannelse fra DPU i almen pædagogik,
Underviser i fysioterapi,
International Koordinator
på Fysioterapeutuddannelsen i VIA University College, Holstebro

Uddrag af evalueringerne af to temadage ”Tolkning og interkulturel kommunikation i Socialpsykiatrien”, Videnscenter for Socialpsykiatri i Roskilde og Skanderborg 2010:

  • Skønt med en oplægsholder som Iben med masser af liv
  • Ibens perspektiv og menneskesyn fantastisk. Levende og videregiver budskaber rigtig god
  • Ibens oplæg, det var levende med eksempler som man kan forstå. Det er altid godt med eksempler.
  • Blandingen af teori og øvelser rigtig god
  • Ibens personlige historie som fundament gjorde stoffet meget levende og vedkommende
  • Iben er en god underviser, fanger interessen, livlig, stor viden

Dagen inspirerede deltagerne til:

  • Et meget større perspektiv, åbenhed, nysgerrighed
  • At møde migranter anderledes og slå autopiloten fra
  • Tro på at det sagtens kan lade sig gøre – uden større indsigt og viden i forhold til netop den aktuelle kultur – ved blot at være åben og nysgerrig
  • At være undrende og turde være ”dum” søgende!
  • Godt at få en opfrisker på hvordan man møder mennesker med andre kulturer og baggrunde
  • Vil se mere nuanceret på den vanskelige kommunikation med mennesker med anden baggrund end min egen
  • Kastet lys på en del fordomme og begrænsninger (personlige) ift. de fremmede. De (fordommene forhåbentligt! ) kan ikke overleve ret meget længere
  • Ikke at være så kulturforskrækket – gør noget og lær af de fejl jeg begår

 Anonyme kursusdeltagere i Roskilde og Skanderborg

Sagt om mine artikler

Udsagn fra en læser fra en højt specialiseret tværfaglig behandlingsinstitution/-arbejdsplads:

”Iben Baadsgaard Al-Khalils artikler er som at læse fyldte chokolader! De er fagligt fyldige og formidler en problematik med gedigen indsigt i de sociale, psykiske og fysiske sammenhænge. Deres særkende er sprunget mig i øjnene: velformulerede, læsevenlige og billedskabende.

Har du historien, er hun god til og en pålidelig samarbejdspartner i at finde den journalistiske vinkel.”

Margrethe Bennike, socialrådgiver,
Klinik for Traumatiserede Flygtninge (Region Midtjylland)

Læs mere om undervisning af Iben Baadsgaard Al-Khalil
Læs mere om min webjournalistik
 
 
Synes om Khalil Kommunikation på Facebook - 
og få gode råd om onlinemarkedsføring og interkulturel kommunikation
Khalil Kommunikation v. Iben Baadsgaard Al-Khalil | CVR: 31702534 | Sadelmagertoften 86, 8270 Højbjerg  | Tlf.: 21847464